Gleek Week: Rachel Berry

YAY!! I’m really excited about the new Season of Glee, and so I thought it would be fun to do a week-long series of glee character inspired tutorials in honor of season 2. This also can work for any of you that were wanting a “School Cliques” series, as all the glee characters are kinda in their own cliques. We’re starting off the week with a look inspired by Rachel Barry.





Too Faced Shadow Insurance
MAC Blanc Type
MAC Soft Brown
MAC Coffee Eyeliner
Smashbox Lash Primer
Cargo Lash Activator Mascara
Too Faced Lash Injection Pinpoint Mascara

MAC Strada Blush
Coastal Scents Bright Blush (i dunno the names)

Too Faced Centerfold Lipstick
MAC Resort Life Lip Gelee

You might also like


    1. Leanne says

      wig, she said so in her video

  1. Rachel says

    omg i love ur hair!! its so pretty

  2. Ren says

    OMG! You look so much like Chelsea with that hair.

  3. RachelMarie says

    Ohmygod you’re soooo pretty as a brunette! Love the blonde and red hair too but I’d have to say brunette is most adorable haha

  4. caligirldee says

    Your hair looks great brown! I know it’s just a wig but it looks good on you!!! It enhances your face so much!!! Love it!!!

  5. Katie says

    Love love LOVE your hair that color!

  6. guest says

    Wow with that wig on I thought you were your sister for a minute!

  7. Rainey says

    I’ve become biased, watching your videos. But, I think you’re adorable with this look. I don’t watch Glee, but I’m excited about this video series nonetheless.

  8. Julianna says

    That’s a surprisingly nice looking wig. Do you notice that they did some strange airbrushing with her teeth in that photo? I’m not sure that anyone can show that many teeth without having metal instruments pulling your lips from each side. That said, you look totally captured her cuteness in this!

  9. sarah says

    wow, you look good with blonde hair but if you’d color your hair like this, it would be sooooooo so pretty! i love it! also love your videos :)
    excuse mistakes, i’m from germany. :)

  10. Megan says

    You look totally hot as a brunette

  11. Luinae says

    OMG, I love it! It’s just the sort of thing that I would wear.

  12. Sarah says

    I actually think it looks nice! LOL! Shave your head and just rock a wig everyday, much easier than taming curly hair (I know that pain!) :D

  13. Ari says

    Love this look – very true to character! Can’t wait to try this out tomorrow in honor of GLEE! :)

  14. Sunnayy says

    I’m going to break the stereotype commenting about how super your hair looks.
    I love your cat. :)

  15. Leah says

    Love the wig, and LOVE the idea of doing the Glee tutorials! I think this hair colour is amazing on you Leesha! Gorgeous!

  16. marvel burgos says

    you look soo cute!!! i wating to watch the make up of the asian girl <3

  17. kuuipo1207 says

    Leesha, you look great with brown hair! It looks awesome with your skin tone!

  18. Sarah says

    Where did you get that wig?

  19. Alyssa says

    Have to agree with everyone else and say you look GREAT as a brunette!! I’ve been watching you for quite a few years now and this is by far the best hair color I’ve seen on you so far!

  20. corina says

    that wig and make up fits you. if you were to let your hair grow like that it would look nice on you…xoxo

  21. Saloria says

    Love the wig (I know how annoying those little stray hairs can be lol). I know everyone is saying how much the love the brunette which does look good on you. I still really like you with the red hair though. You pull of both very well … the red makes you seem more young and playful. The brown looks great as well but looks more like a sophisticated look .. if that makes since. Great vid btw =)

  22. Drownrats says

    I like brown hair best on you.

  23. Beetle says

    I greatly liked the eye makeup you did. I shall try this and look into getting a lash primer/conditioner.

  24. Linda G. says

    So you probably heard this like a million times but that wig look gorgeous on you!!! It make your face look sweet, romantic, chic almost. Love your video.

  25. Jessica says

    This would have been a good time to break out those brown contacts.

    1. xsparkage says

      AHHHH!!!!! I’m so dumb, i TOTALLY should have. i hadnt even thought about it!! :(

  26. Jackie says

    What brand wig is that? I’m always on the lookout for good wigs, and this one is amazing, haha.

  27. Amber says

    I also love this wig, is there any information you can give us about it.

  28. vanessa says

    yeah, can you please tell us where you got that wig – or the brand? thanks!!

  29. JD says

    Please say where you got this wig!! I LOVE it….and I need it in my life!!! =) You look beautiful! Like always =)

  30. desiree says

    looooooooooooooooooooove the wig! u should do that with ur hair for reeeaaalllz!!!

  31. Cathy says

    You look absolutely amazing with that wig! I know it may not be real but it definitely suits you. Also, this look is fabulous- so simple yet so striking. I’m usually not a fan of toned down looks, but I might have to try this one out for myself :)

  32. Karen Quiroz says

    i love love love the way you look with the wig! :D
    the color and length really play up your features (in my opinion) hehe

  33. Mehnaaz says

    You should dye ur hair color that its really looking good on you i mean REALLY!!!!!!!!

  34. Calle says

    “very…cat.” XD that made me laugh. I really lke this look and think you did a great job capturing “Rachel” and I’ll have to check out that lipstick because I’ve been trying to find a dupe for benefit’s “party crasher” lipstick. Anyone that may be able to help me out???

  35. Rachel Berry says

    This is so funny because my name actually is Rachel Berry and I sing in chorus at my highschool. Ironically I wear my make up like that too. Small world!

Leave A Reply

Your email address will not be published.